Instytut Educatio Domestica

Możliwość wsparcia działań Instytutu Educatio Domestica: 73 8682 0004 0031 0066 2000 0010

Zapraszamy Państwa do współpracy!

Więcej tutaj: Kontakt

Masz problem?

Zadzwoń do nas!

Pionierzy edukacji domowej

Blog Izy Budajczak-Moder

Edukacja domowa ... po latach

Marek Budajczak

"Jest to kolejne i rozszerzone wznowienie publikacji profesora Marka Budajczaka, zajmującego się nie tylko praktyką edukacji domowej, ale również prowadzącego rzetelne badania naukowe na temat tej formy kształcenia. Ich wynikiem jest właśnie wspomniana książka, powstała na podstawie obszernej anglojęzycznej literatury przedmiotu, analizy prawa oświatowego kilku państw, jak i licznych kontaktów z rodzinami ED mieszkającymi w Polsce, jak również za granicą. Książka ta wprowadziła także i właścicielkę Wydawnictwa Iosephicum w cudowny świat edukacji domowej, powinna więc rozwiać wiele wątpliwości dotyczących tej sprawy. Myślę, że i dzisiaj będzie dobrze służyła wielu rodzinom."

19.09.2017 r.

Zapraszamy na cykl seminariów pt.

Edukacja dla dziecka i jego rodzica

Choć w dzisiejszym państwie edukacja jest w praktyce przeciw dziecku, tj. wymaga się jej w sposób bezwzględny od uniformizowanego dziecka, a stąd najczęściej jest ona daleka od jego natury (podczas kiedy rodzic wcale się w niej nie liczy), to wydaje się możliwym takie „prowadzenie” edukacji, które, pomimo szkolnych roszczeń i stereotypów, szanować będzie, obok poszanowania moralnych prawideł, unikalność każdego dziecka, a następnie nastolatka, i tym sposobem będzie ludzkie:
 
Dla dziecka i jego rodzica (co szczególnie ważne w ramach edukacji domowej).
 
Edukacja skuteczna i adekwatna, tak względem wymagań systemu oświaty, jak i wyzwań człowieczeństwa, jest osiągalna, trzeba tylko uświadomienia sobie kilku zaledwie prostych zasad i konsekwentnego korzystania z narzędzi, jakie im towarzyszą.
 
I owe antropologiczne reguły, i towarzyszące im narzędzia zostaną zaprezentowane w ramach proponowanego przez nas cyklu seminariów. Ufamy, że ich użyteczność ujawni się w powszednich konfrontacjach z wymaganiami każdego przedmiotu nauki szkolnej (także języków obcych!) i z wyzwaniami naszej wspólnej, ludzkiej kondycji.